رمی آبرامسکی یهودی، مدیر رادیو و موسیقی بی بی سی است و کنترل رادیوهای 1، 2، 3 ، 4، 5 Live و عملیات رادیو دیجیتال بی بی سی را بر عهده دارد. آبرامسکی، قدرتمندترین مدیر اجرایی رادیویی در انگلیس، سرویس اجتماعی و بخش آگهی‌های تجاری است؛ با کنترل بر پنج ایستگاه رادیویی ملّی، این زن بر چهل و نه درصد از کلّ عرصة رادیویی در بریتانیا نظارت دارد. 
 
 
توماس اسپارکس1

اشاره:

همچنان که اکثر آگاهان می‌دانند، اکثریّت رسانه‌های الکترونیکی و چاپی آمریکا در سلطة بی‌ قید و شرط صهیونیست‌هایی قرار دارد که از طریق این رسانه‌ها در مواقع حسّاس وارد عمل می‌شوند و افکار عمومی جامعة آمریکا را در جهت اهداف سلطه‌طلبانه و زیاده‌خواهانة خود شکل می‌دهند. امّا شاید کمتر کسی بداند که مشابه همین وضعیّت بر رسانه‌های انگلیسی نیز حاکم است.  تقریباً تمامی رسانه‌های عمده در بریتانیا، به طور مستقیم یا غیر مستقیم زیر نفوذ یهودیانی قرار دارند که در راستای منافع خود، این رسانه‌ها را برای پیشبرد اهداف استراتژیک صهیونیسم جهانی به کار می‌گیرند.

همچون آمریکا، در انگلیس نیز یهودیان تقریباً تمامی رسانه‌های الکترونیکی و چاپی این کشور را در چنگ خود دارند و صرفاً با در نظر گرفتن منافع آنها، «افکار عمومی» و سیاست‌گذاری‌های دولت را شکل می‌دهند. با این شیوه آنها سیاست «چند‌فرهنگی و چند‌نژادی» مهاجرت‌های جهان سوم و «ضدّ نژادپرستی» را برای مدّت‌ها ترویج کرده اند،
به گونه‌ای که در سرکوب حتّی کوچک‌ترین مخالفت‌ها نسبت به چنین سیاست‌هایی، توفیق داشته‌اند.

رادیو وتلویزیون ITV
شبکة «تلویزیون مستقل»(ITV) به چهارده منطقه تقسیم می‌شود که همگی توسط دو شرکت تحت کنترل یهودیان یعنی «کارلتون کامیونیکیشن پی ال سی» و «گرانادا پی ال سی» اداره می‌شوند. کارلتون، سنترال، «لندن»، غرب کشور وHTV Wales و وست را کنترل می‌کند، در حالی که گرانادا بر آنجلیا، بوردر، گرانادا، لندن ویکند، مریدیان، تاین تیز
و یوکشایر کنترل دارد. مایکل گرین یهودی، رئیس کارلتون کامیونیکیشن پی ال سی است و استیو موریسون یهودی، ریاست گرانادا پی ال سی را بر عهده دارد.

بخش «کارلتون چنلز» نیز شامل پنجاه درصد «لاندن نیوز نت ورک»، بیست و پنج درصدGMTV و بیست درصد «ایندیپندنت تلویژن نیوز(ITN)» می‌شود. «کارلتون پروداکشنز» یکی از تولیدکنندگان عمدة ITV به شمار می‌رود که عناوین درام، سرگرمی، واقعی، کمدی و کودکان را تولید می‌کند و هر ساله بالغ بر دویست میلیون پوند برای تولید برنامه‌های جدید تلویزیونی برای ITV، بی بی سی، کانال4 و کانال‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت تولید‌کنندة 24 Planet، مسئول «گی تایم تی وی» و تأمین کنندة فرمت‌های نمایش بازی Action Time است. «کارلتون اینترنشنال» کنترل و فروش آرشیوی مشتمل بر دو هزار فیلم و هجده هزار ساعت برنامه‌های تلویزیونی برای بیشتر از یکصد کشور را بر عهده دارد. کارلتون آمریکا هر ساله هفده فیلم برای تلویزیون تولید می‌کند. گرین همچنین مدیرITN نیز می‌باشد که اخبار شبکة GMTV Limited ITN و «تامسون مالتی مدیا» در «فرانسه» را تأمین می‌کند. او رئیس «مدیا تراست» نیز هست.

«گرانادا پی ال سی» مالک هفت ایستگاه ITV است: آنجلیا، بوردر، گرانادا، لاندن ویکند، مریدیان، تاین تیز و یورکشایر. این شرکت برای شصت درصد خانه‌های انگلیس، برنامه پخش می‌کند. دیگر سرمایه‌گذاری‌های ITV عبارتند از: ITN (بیست درصد)، GMTV (بیست و پنج درصد) ، «لاندن نیوز نتورک» (پنجاه درصد) و «اسکاتیش مدیا گروپ» (هجده و یک دهم درصد) که کنترل گرامپیون و اسکاتیش را بر عهده دارد. «گرانادا کریتیو» نزدیک به نه هزار ساعت برنامة تلویزیونی دیجیتال و فیلم در هر سال تولید می‌کند که آنها را به بیشتر از یکصد و بیست کشور می‌فروشد. این شرکت شصت درصد از برنامه‌های اورجینال ITV Network را در سال 2000م. ساخته است.


تلویزیون بی بی سی

مدیر عامل این بنگاه خبرپراکنی سابقاً دولتی، تونی کوهن یهودی است. آلن ینتاب یهودی، مدیر برنامه‌های درام، سرگرمی و کودکان تلویزیون

بی بی سی است. ینتاب از سال 1997م. تا 2000م. مدیر این تلویزیون و قبل از آن مدیر برنامه‌های آن بود. طبق نوشتة مجلة «براودکست»، در سال 1996م. ینتاب، قدرت لازم را برای کنترل تمامی برنامه‌های غیر خبری بی بی سی از جمله برنامه‌های کانال‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های سرویس انگلیسی و «ورلد سرویس» را به او داده بود. یهودی ملحد، آلن بوکبیندر از جولای 2001م. به بعد، رئیس بخش واحد «مذهب و اخلاق» بی بی سی بوده است.


رادیو بی بی سی

جرمی آبرامسکی یهودی، مدیر رادیو و موسیقی بی بی سی است و کنترل رادیوهای 1، 2، 3 ، 4، 5 Live و عملیات رادیو دیجیتال بی بی سی را بر عهده دارد. آبرامسکی، قدرتمندترین مدیر اجرایی رادیویی در انگلیس، سرویس اجتماعی و بخش آگهی‌های تجاری است؛ با کنترل بر پنج ایستگاه رادیویی ملّی، این زن بر چهل و نه درصد از کلّ عرصة رادیویی در بریتانیا نظارت دارد. او بودجة برنامه‌ریزی سالانه دویست و نود میلیون پوندی به همراه ششصد کارمند و دستمزدی دویست و پنجاه و هشت هزار پوندی دارد. او بیشتر از سی سال را در مقام مدیر سرویس‌های خبری رادیو بی بی سی
گذرانده است و تنها دو سال از این پست دور بوده است. آبرامسکی از فوریة 2000م. ، یکی از رؤسای صنعت فیلم بریتانیا نیز بوده است.


BskyB

British Sky Broadcasting یکی از پخش‌کنندگان تلویزیونی مهم در بریتانیا و بخشی از امپراتوری رسانه‌ای جهانی «نیوز کورپوریشن» است. مالکیت «نیوزکورپ» با روبرت مرداک است که مادری یهودی به نام الیزابت گرین دارد. بر اساس قوانین یهودی، داشتن مادر یهودی باعث یهودی شدن فرد می‌شود. British Sky Broadcasting پیشتاز تلویزیون‌های پولی در بریتانیا و یکی از دویست و پنجاه شرکت برتر در سطح جهان است. این شرکت برنامه‌های خبری، سرگرمی و ورزشی را برای بیشتر از ده میلیون مشترک خود و خانواده‌هایشان در بریتانیا و «ایرلند» پخش می‌کند که شامل پنج و نیم میلیون مشترک سرویس‌های ماهواره‌ای دیجیتال آن نیز می‌شود که از سال 1998م. با چهل کانال به پخش برنامه مبادرت کرده‌اند. تا سال 1999م. کانال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و کابلی بالغ بر پانزده درصد کلّ مجموع بینندگان بریتانیایی را زیر پوشش خود داشته‌اند. مرداک از «ایمان من و ایمان نیوز کورپوریشن به ارزشمندی تعهّد صهیونیستی» سخن گفته و توضیح داده است که: من همیشه به آیندة اسرائیل و اهداف جامعة بین المللی یهودی اعتقاد داشته‌ام.

Pinewood-Shepperton Limited
Pinewood-Shepperton Limited حاصل ادغام دو استودیوی پیشتاز تولید تلویزیونی و فیلم انگلیسی، «پاینوود» و «شپرتون» است. کنترل این شرکت را مایکل گرید یهودی بر عهده دارد که برادرزادة لیو گرید یهودی است که یک تولیدکنندة فیلم و یکی از بنیان‌گذاران «آی تی وی نت ورک» است. مایکل گرید قبلاً (در سال1984م.) کنترل کنندة بی بی سی 1، مدیر برنامه‌های بی بی سی در سال 1986م. و رئیس اجرایی کانال 4 از سال 1988م. تا 1997م. بوده است.


روزنامه‌ها: اکسپرس نیوزپیپر

«اکسپرس نیوز پیپر»، مالکیت «دیلی اکسپرس»، «ساندی اکسپرس» و «دیلی استار» را در اختیار دارد. دیلی اکسپرس به طور متوسط تیراژ روزانه‌ای برابر با نهصد و بیست و هفت هزار نسخه دارد و دومین روزنامة پیشتاز در بازار انگلیس به شمار می‌رود. متوسط تیراژ روزانة ساندی اکسپرس هشتصد و چهل و دو هزار نسخه و دیلی استار هشتصد و بیست و هشت هزار نسخه است. متوسط نسخه‌های توزیع شدة این روزنامه‌ها در هر هفته در بریتانیا، سیزده میلیون نسخه است. اکسپرس نیوزپیپر در نوامبر 2000م. توسط ریچارد دزموند یهودی خریداری شد که در صنعت پورنوگرافی، ثروتی برای خود به هم زده است.


نیوز اینترنشنال

روبرت مرداک، مالک «نیوز اینترنشنال» نیز هست که نشریات «سان»، «تایمز»، «ساندی تایمز» و «نیوز آف دورلد» را اداره می‌کند. متوسط تیراژ روزانة نیوز آف دورلد، چهار میلیون و چهل و دو هزار نسخه و سان، سه میلیون و هفتاد هزار نسخه است. این دو، پرفروش‌ترین نشریات روزانه در بریتانیا هستند و متوسط تیراژ روزانة آنها روی هم، بیشتر از هفت و نیم میلیون نسخه است که شاید دو برابر تعداد کسانی باشد که عملاً این روزنامه‌ها را می‌خوانند. متوسط تیراژ روزانة ساندی تایمز هفتصد و هفده هزار نسخه است که آن را در ردة دوم پرفروش ترین نشریات روزانه قرار می‌دهد. در مجموع، نیوز اینترنشنال در هر هفته بالغ بر پنجاه میلیون روزنامه در بریتانیا توزیع می‌کند.


تلگراف گروپ

یکی دیگر از گروه‌های روزنامه‌ای در بریتانیا، «تلگراف گروپ لیمیتد» است که اخیراً توسط «هالینگر اینترنشنال آینس» به شرکتی فروخته شده است که مالکیت آن با برادران بارکلی کاتولیک است که بیشتر به دلیل بانکداری با همین نام شناخته شده‌‌اند. «تلگراف گروپ»، «دیلی تلگراف»، «ساندی تلگراف»، «ویکلی تلگراف» و مجلة «اسپکتیکتور» را منتشر می‌کند و همچنین «ساتوردی تلگراف» که از نظر دارایی‌های رسانه‌ای ارزش کمتری دارد. اگرچه مالکان مستقیم این روزنامه‌ها یهودی نیستند، امّا عرصة سردبیری آنها همچون دیگر اشکال رسانه‌ای بریتانیا است؛ یعنی طرفداری سرسختانه از یهودیان.


هالینگر اینترنشنال

مالکیت این روزنامه به کنراد بلک غیر یهودی تعلّق دارد که با باربارا آمیل یهودی ازدواج کرده است. بلک در سال 1993م. در «جروزالم پست» از فلسطینیان با عنوان «مشمئزکننده و بدوی » یاد کرده بود و خانم بلک در شمارة هفتم نوامبر 2000م. روزنامة تلگراف خود، آنها را با حیوانات، هم ردیف دانسته است.

کنراد بلک می‌گوید که: سردبیران می‌توانند زمانی با ما مخالفت کنند که دیگر کارمند ما نیستند. با پول، جفتک‌اندازی متوقّف می‌شود. من مسئول پرداخت حقوق‌ها هستم، بنابراین نهایتاً من هستم که تصمیم می‌گیرم روزنامه چه بنویسد و چگونه اداره شود.


آسوشیتد نیوزپیپرز

گل سرسبد تیراژ روزانة روزنامه‌های «آسوشیتد نیوزپیپرز»، «دیلی میل» است که متوسط تیراژ روزانه‌ای برابر با دو میلیون و چهارصد وهفتاد و هفت هزار و چهارصد و شانزده نسخه دارد. مدیر عامل دیلی میل، گای زیتر یهودی است.


ماهنامه موعود شماره 113

پی‌نوشت‌ها:

منبع: www.newsfromthewest
1. نویسنده و محقّق