به گزارش فارس، "محمود احمدی‌نژاد " در مصاحبه با "لری کینگ " مجری شبکه "سی‌ان‌ان " تأکید کرد که "بنیامین نتانیاهو " یک قاتل حرفه‌ای است که باید بعلت کشتار زنان و کودکان محاکمه شود.  

رئیس‌جمهوری ایران همچنین در خصوص تأثیرپذیری تحریم‌ها بر ایران اعلام کرد که تحریم‌های بین‌المللی آسیبی به ایران وارد نیاورده است.
وی تصریح کرد که ایران هیچ علاقه‌ای به بمب هسته‌ای ندارد و هیچ‌کس به اندازه "رژیم صهیونیستی " و برخی از مقامات آمریکایی در خصوص مقاصد ایران از دنبال کردن برنامه هسته‌ای نگران نیست.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و فکر نمی‌کنیم که بمب‌ هسته‌ای مفید و سودمند باشد.
رئیس‌جمهوری ایران در خصوص صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی بی‌اساس رژیم صهیونیستی و آمریکا در این زمینه تأکید کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم دولت آمریکا باید خلع سلاح شوند. تهدید واقعی همان بمب‌هایی است که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند.
وی در خصوص گفت‌وگوی احتمالی با "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که گفت‌وگو با اوباما بستگی به شرایطی دارد و تصریح کرد: من فکر می‌کنم بسیار بهتر است که در مقابل اعضای دیگر کشورها و رسانه‌ها بنشینیم و در خصوص عقاید خود صحبت کنیم و در سازمان ملل با یکدیگر تبادل نظر کنیم. من فکر می‌کنم که بسیار بهتر و مثبت‌تر باشد که همه بتوانند آنچه که ما به یکدیگر می‌گوییم را بشنوند و این مسئله به رفع بسیاری از مشکلات کمک خواهد کرد.
احمدی‌نژاد در ارتباط با آزادی دو زندانی دیگر باقیمانده در ایران که به اتهام جاسوسی در مرزهای ایران دستگیر شده بودند تأکید کرد که هیچ نفوذ مستقیمی در ارتباط با پرونده این دو زندانی آمریکایی ندارد.
وی ادامه داد که یک شانس برای آزادی "جاش فاتل " و "شان بائر " وجود دارد اما قاضی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
"سارا شورد " یکی دیگر از زندانیانی که به همراه فاتل و بائر دستگیر شد، چندی پیش توسط مقامات ایرانی آزاد و به کشور خود بازگشت.
احمدی‌نژاد در خصوص آزادی شورد اعلام کرد: شورد به خاطر رحمت و شفقت و یک عمل انساندوستانه آزاد شد و با وجود آنکه پیشنهاد آزادی وی را داد اما هیچ‌گونه نفوذی در فرایند قانونی ندارد.
مقامات آمریکایی در حالی خواستار آزادی دو زندانی آمریکایی دستگیر شده در ایران هستند که پیشنهاد تبادل زندانیان آمریکایی در ایران با زندانیان ایرانی در آمریکا که به طور غیرقانونی دستگیر شده‌اند را رد کردند.