جهان از جنایت صهیونیست‌ها علیه امدادرسانان غزه «شوکه» شد
احمدی‌نژاد:این نشانی از پایان عمر منحوس صهیونیست‎هاست

ناوگان آزادی که با همراهی 9 فروند کشتی از کشورهای مختلف منتطقه و کشورهای اروپایی توسط "بنیاد حقوق بشر، آزادی‌ها و امدادهای بشری مستقر در استانبول (IHH)" برای شکستن محاصره غزه عازم این منطقه بود، در آبهای بین اللمللی اطراف فلسطین با هجوم نیروهای اسرائیلی مواجه شده است.

به گزارش رجانیوز خبرگزاری‌های منطقه از حمله شدید صبح دوشنبه نیروهای اسرائیلی به 9 فروند کشتی آزادی که حامل 1000 نفر از فعالین بین‌المللی حامی فلسطین و 20 میلیون یورو مایحتاج ضروری محاصره‌شدگان نوار غزه بوده اند، خبر داده اند. این حمله تاکنون 20 کشته و 40 زخمی به دنبال داشته است.

در همین حال مردم ترکیه با حمله به کنسولگری اسرائیل در این کشور، آنرا سنگباران کرده و برای دقایقی به تصرف خود در آورده اند.

شبکه العالم نیز از حمله موشکی به بندر اسکندرون ترکیه توسط اسرائیل خبر داده است. این حمله تا کنون 6 کشته که از نظامیان ترکیه بوده اند به دنبال داشته است.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به این اقدامات، با صدور بیانیه ای حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه را به شدت محکوم کرده و هشدار داده است این اقدام اسرائیل لطمات جبران ناپذیری به روابط ترکیه و اسرائیل وارد خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با محکوم کردن شدید حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی تصریح کرد اسرائیل با این اقدام غیر انسانی و هدف قرار دادن غیر نظامیان نشان داد که اهمیتی به حیات انسان ها و تلاش های صلح دوستانه نمی دهد.

شبکه تلویزیونی العالم ، شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی فلسطین یکی از سرنشینان ناوگان ازادی بوده است را یکی از قربانیان این حمله خوانده است.

در همین حال شبکه الجزیره نیز از کشته شدن هانی سلمیان رئیس ائتلاف لبنانی آزادی غزه خبر داده است. این شبکه تلویزیونی از کشتی های ناوگان آزادی به بندر اشدود توسط ارتش اسرائیل خبر داده است. این گزارش می افزاید که اسرائیل از این افراد به عنوان گروگان یاد کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به تهدیدات و کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین، ضمن محکوم کردن این اقدام صهیونیست‌ها اعلام می‌کند، تعرض به این کاروان در حکم تعرض به اصول و بنیادهای بین‌المللی و حقوق بشری و نابخشودنی خواهد بود.

رژیم صهیونیستی با تایید خبر حمله به ناوگان آزادی شمار کشته شدگان را 16نفر اعلام کرده است.

احمدی نژاد: حمله به ناوگان کمک به غزه نشانه پایان عمر رژیم منحوس وجعلی

رییس جمهور در دیدار رییس مجلس اندونزی مهمترین مسوولیت مسلمانان و کل بشریت را حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حل اشغال این کشور دانست و گفت: امروز کاملا آشکار شده که مساله فلسطین مساله عربی یا اسلامی نیست بلکه مساله جهانی است و رفتار رژیم صهیونیستی در قبال مردم این کشور توهین به کرامت و شرافت همه انسانهاست.
دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار رییس مجلس اندونزی اظهار داشت: اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و جلوگیری از کمک های انسان دوستانه به مردم غزه نشان دهنده قوت این رژیم نیست بلکه نشانه ضعف آن است و همه اینها پایان عمر این رژیم منحوس و جعلی را هر چه بیشتر نزدیکتر می کند.

رییس جمهور افزود: امروز فلسفه تاسیس و تحمیل رژیم صهیونیستی بر همه آشکار شده است ، تاسیس جعلی این رژیم نه تنها برای تسلط بر خاورمیانه بلکه بر کل جهان بوده است بنابراین حمایت از مردم فلسطین حمایت از همه ملت ها و صلح و آزادی است.

جلیلی: حمله رژیم صهیونیستی نشانه اوج عجز و استیصال این رژیم است

دبیرشورای عالی امنیت ملی حمله رژیم صهیونیستی به کاروان کمک‌رسانی به غزه را وحشیانه و نشانه اوج عجز و استیصال این رژیم خواند.

سعید جلیلی در واکنش به حمله نظامی صبح امروز نیروهای رژیم صهیونیستی به کاروان غیر نظامی کمک‌رسانی به غزه این حمله‌ را نوعی "راهزنی تروریستی" دانست و افزود: رژیم جنایتکار و تروریست صهیونیستی که در برابر فشار روز افزون افکار عمومی جهان قرار گرفته اینک به"آدم‌کشی دریایی"روی آورده است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی این نوع اقدامات رژیم صهیونیستی را نماد مخالفت 60 ساله این رژیم و حامی اصلی آن آمریکا با آزادی ملت‌ها توصیف و تاکید کرد: رفتار یک سال گذشته رژیم صهیونیستی به‌خصوص اقدام تروریستی صبح امروز این رژیم نشان داد طرح صلح اوباما یک فریب و صرفا با هدف دادن فرصت به رژیم صهیونیستی بوده است.

جلیلی حمله رژیم صهیونیستی به "ناوگان آزادی غزه" را آزمونی برای جهان مدعی آزادی و حقوق بشر در برابر افکار عمومی جهان دانست و گفت: اینک آمریکا و حامیان بین‌المللی و منطقه‌یی رژیم جنایتکار صهیونیستی در برابر افکار عمومی جهان باید پاسخگوی پشتیبانی‌های خود از این رژیم باشند.