صهیونیسم و رسانه های خبری

 

صهیونیست‏ها چگونه توانستند بر رسانه‏های فراگیر جهان‏ سیطره پیدا کنند؟

این پرسش برای هر مسلمانی مطرح است.در پاسخ باید گفت‏که چنین وضعیت و موقعیتی نتیجه برنامه‏ریزی‏ها و

زمینه‏سازی‏های دراز مدت بوده است.طبق این نقشه‏ها،صهیونیست‏ها توانستند با شستشوی مغزی مردم جهان،به ویژه‏ مردم آمریکا و اروپا،چهره خود را از افرادی خبیث ، مکار ، آزمند ، خونریز و ترسو ، به صورت افرادی شجاع ، نابغه ، دارای پشتکار ،آرمانگرا و هوشمند جلوه دهند. در سال 1869 راشورون- خاخام یهودی- در سخنرانی خوددر شهر پراگ ، پیرامون اهمیت رسانه‏ها در نظر یهودیان ،گفت:

اگر طلا نخستین قدرت ما برای سیطره بر جهان است ، مطبوعات باید دومین قدرت ما باشد.

نخستین کنگره صهیونیسم در سال 1897 در شهر بال سوئیس‏به ریاست تئودور هرتصل،مهمترین نقطه تحول در شیوه‏شستشوی مغزی مردم بود.تا آن زمان یهودیان،در نظر جوامع‏اروپایی چهره‏ای منفی داشتند.دلیل نفرت مردم از یهودیان قبضه‏کردن تمام فعالیت‏های اقتصادی بود.شاعران و ادیبان اروپایی دربسیاری از آثار خود،این چهره را به خوبی ترسیم کرده و درنوشته‏های خویش به مذمت آنان برخاستند.نمایشنامه«تاجرونیزی»نوشته شکسپیر شاعر مشهور انگلیسی که در آن شخصیت‏شایلوک-تاجر آزمند یهودی-به تصویر کشیده شده بود،یکی ازآن آثار است.

با توجه به این چهره،طبیعی بود که حکمای صهیون در کنگره‏بال،توجه خود را به تحقیق درباره نفرت از شخصیت یهود در نزدافکار عمومی معطوف کنند.نظر این عده بر این امر مستقر شد که‏طرح«دولت اسرائیل»-که هرتصل در کتاب دولت یهود در سال‏1895 به زبان آلمانی نوشته بود-با وجود حس تنفر از یهود درنزد ملت‏های آمریکا و اروپا،عملی نخواهد شد.ناگفته نماند که‏هرتصل در طرح خود،دولت اسرائیل را«سنگر مقدم تمدن غرب‏

در برابر بربریت»نامیده بود.

اولین کنگره صهیونیسم،قطعنامه‏ای صادر کرد که به عنوان‏«پروتکل رهبران صهیون»معروف شد.در بند دوازدهم این‏قطعنامه،چگونگی سیطره بر رسانه‏های فراگیر و به ویژه مطبوعات،که در آن زمان قدرتمندترین رسانه محسوب می‏شد،تشریح شده‏است.

در بند مزبور آمده بود:

تمام کانال‏ها(رسانه‏هایی)که بازگو کننده‏اندیشه‏هاست باید به طور کلی در دست ما باشد.هر گونه چاپ و انتشارات باید از آن ما باشد.ادبیات و مطبوعات،مهمترین و قدرتمندترین‏کانال‏های تبلیغاتی و آموزشی است و باید زیر سیطره ماباشد.دشمنان ما نباید رسانه‏ای در اختیار داشته باشند که‏به وسیله آن اندیشه‏های خود را بروز دهند.در غیر این‏صورت،باید عرصه را چنان بر آنان تنگ کنیم که‏نتوانند از طریق این رسانه به ما حمله کنند.هیچ خبری به هیچ کجا درز پیدا نمی‏کند مگر اینکه مااجازه داده باشیم.برای دستیابی به این خواسته باید بررسانه‏های خبری-که تعدادشان در جهان کم است- سیطره داشته باشیم.در این صورت،تنها،خبرهایی که ما انتخاب می‏کنیم ، به گوش جهانیان می‏رسد.

باید تمام مطبوعات را در قبضه داشته باشیم تا هروقت بخواهیم،احساسات مردم را پیرامون مسأله‏ای‏برانگیزیم و هر زمان اراده کنیم ، جدال‏هایی را که درخدمت منافع ما باشد ، راه بیندازیم و از این طریق براذهان سیطره پیدا کنیم.

ارتباط بین خبرگزاریها و مطبوعات،همچون رابطه تفنگ و باروت است.تفنگ‏هرگز مفید و ثمربخش نخواهد بود مگر آنکه باروت آن مهیا و آماده باشد.همانگونه که سازندگان باروت و فشنگ بر تفنگداران سیطره و غلبه دارند،خبرگزاریها نیز بر مطبوعات غالب و چیره‏اند.‏  در حقیقت خبرگزاری‏ها خبر را به دست‏می‏آورند و آن را پرورش می‏دهند و به آن ، جهت می‏دهند و سپس آن راتحویل مطبوعات و رسانه‏های گروهی رادیو و تلویزیون می‏دهند ، رادیوو تلویزیون و مطبوعات ، این اخبار را پخش می‏کند و به نقاط گوناگون‏می‏رسانند. این اخبار وارد اذهان و افکار مردم شده به صورت آراء و اندیشه ونظریه آنان تجلی می‏کند،و به عبارت دیگر خبر اسلحه‏ای است تبلیغاتی‏که خبرگزاری‏ها آن را ذخیره می‏کنند و تهیه می‏نمایند و مطبوعات‏سربازانی هستند که این سلاح‏ها را به سوی خوانندگان خود شلیک‏ می‏کنند.

بدیهی است جمعیتی مانند یهود که دارای سرزمین حقیقی و معلومی‏نیستند و هر گروه از آنان به صورت مهاجران در گوشه‏ای از دنیا زندگی‏می‏کنند در صورتی می‏توانند یک ملت به حساب آیند که پیوسته بایکدیگر در ارتباط مداوم باشند و برای موجودیت دروغین خود کسب‏مشروعیت بنمایند.

از آنجا که این مشروعیت نیازمند تبلیغات مداوم است بنابراین‏صهیونیست‏ها پیوسته کوشیده‏اند تا به وسایل خبری و بر ابزار مطبوعات‏ تسلط پیدا کنند،و این چهره ناهنجار است که نیازمند آرایش است و گرنه‏روی دل آرام را حاجت مشاطه نیست ، بنابراین به آن درجه که اسرائیل‏یک موجود غاصب و ناهنجار و غیر واقعی است به همان مقدار نیازمندتبلیغات و کسب و جاهت و کسب مشروعیت می‏باشد.حالا که سرّ سلطه صهیونیزم بر خبرگزاری‏ها معلوم شد،اجازه بدهیدبه شرح مختصری از این سلطه بپردازیم: ‏

از 5 بنگاه خبرگزاری جهان،4 بنگاه تحت اداره قطعی‏صهیونیسم و منافع سلطه‏گران غربی است.اگر به جدول نام خبرگزاری‏های جهان نگاه کنیم،نام خبرگزاری‏رویتر را در صدر می‏بینیم ، جالب است بدانیم که بنیانگذار این‏خبرگزاری،یعنی جولیوس پاول رویتر-متولد 12 ژوئیه 1816 درشهر کاسل آلمان-یهودی بود و تا سال  1844، اسرائیل بییرجوزف نامیده می‏شد. وی یکی  از یهودیان ثروتمندی است که سالها قبل از علنی‏شدن صهیونیسم ، با همه وجود در به وجود آمدن اسرائیل یعنی دولت‏یهودی در فلسطین ، فعالیت می‏کرد وی از اولین کسانی است که در اواسط قرن نوزده باخریدن زمین و باغهایی در فلسطین،سنگ اول بنای دولت غاصب‏اسرائیل را گذارد رویتر در 1849 در بانک عمویش،در شهر«گوتینگن»آلمان،مشغول کار شد و در برخورد با«گاوس»،فیزیکدان مشهور،متوجه‏موضوع تلگراف شد.در 1849 آژانسی برای جمع‏آوری خبر درفرانسه و بلژیک ایجاد کرد تا آلمان را به خطوط تلگراف آن دو کشوربپیوندد.ابتدا این نقاط را با کبوترهای نامه‏بر با یکدیگر مرتبط ساخت‏و بعدا در صدد تأسیس خبرگزاری برآمد. رویتر در 1851 به انگلستان ‏رفت و تابعیت آن را پذیرفت و همزمان با برقراری کابل زیردریایی ‏انگلیس و فرانسه، بنگاه خبری تازه‏ای در لندن دایر نمود و کم‏کم‏کارش رونق گرفت. خبرگزاری رویتر با در اختیار قرار دادن متن سخنرانی ناپلئون سوم،تنها یک ساعت پس از ایرادسخنرانی،به مطبوعات انگلستان در سال 1858 میلادی،توانست در سطحی بین‏المللی،گوی سبقت رااز دیگران برباید.این خبرگزاری همچنین موفق شد اخبار جنگ داخلی آمریکا را در آن زمان با سرعت‏تمام منتقل سازد.در همین سال جراید انگلستان حاضر به انتشار اخبار تلگرافی ‏رویتر شدند و سپس رویتر دامنه فعالیت خود را گسترش داده امتیاز خطوط تلگرافی آلمان-انگلستان-انگلستان-فرانسه و فرانسه-ایالات متحده را نیز بدست آورد و امروزه عده زیادی از نشریات وفرستنده‏های رادیویی و تلویزیونی از مشترکین این خبرگزاری هستند. وی در سال 1871 به لقب‏«بارون» افتخار یافت. در 1872 پخش اخبار بین ممالک جهان تحت استیلای یک کارتل‏خبری درآمد که شامل «رویتر» و «ولف»و«هاواس»و«اسوشیتدپرس»بود.در کنار این گسترش تشکیلات خبری،رویتر به کارهای‏استعماری وسیعی هم دست زد که منجمله در ایران«در سال 1872که‏ناصرالدین شاه در صدد مسافرت به اروپا بود و میرزا حسن‏خان‏مشیرالدوله ناچار بود که برای او پول تهیه کند،وی به کمک سفیرانگلستان و دادن رشوه‏های لازم،در مقابل پرداخت 40000 لیره امتیازبسیار وسیعی به مدت 70 سال برای کشیدن راه‏آهن،حق انحصاری‏کلیه معادن جز طلا و نقره و سنگهای قیمتی،تأسیس بانک و غیره‏گرفت که این امتیاز حتی به قول لرد کرزن«واگذاری کامل وفوق‏العاده عجیب تمام منابع صنعتی یک کشور به دست بیگانگان»بود.

بعدا دولت ایران(ظاهرا بر اثر فشار روسیه)به علت اینکه‏اجرای عملیات در مدتی که در امتیازنامه مقرر شده بود آغاز نگردیده،امتیازنامه را لغو کرد؛ولی چندی بعد برای جلب رضایت انگلیسها،امتیاز دیگری به مدت 60 سال به رویتر اعطاء نمود،که اساس آن‏تأسیس بانک شاهنشاهی ایران با حق انحصاری صدور اسکناس بود،ولی در این امتیازنامه هم،فروعی زاید بر اصل درج شده بود از قبیل‏اینکه بانک حق دارد«اقدام به هر عمل مالی،صنعتی و تجارتی که‏صلاح بداند بکند»و نیز حق انحصاری در تمام مملکت برای استخراج‏معادن آهن، مس، سرب، منگنز، زغال سنگ و غیره به آن اعطاء شده‏بود.بانک شاهنشاهی روزبه‏روز توسعه یافت و در امور تجارتی تقریبابی‏رقیب بود و نقش مؤثری در معاملات بازرگانی و سیاست پولی ایران‏ایفا می‏کرد.

در سال 1309 ه ش دولت ایران توفیق یافت که حق انحصارنشر اسکناس را از بانک شاهنشاهی به مبلغ 200000 لیره انگلیسی‏بازخرید نماید که در اسفند 1310 به موجب قانون به بانک ملی ایران‏واگذار گردید».

رویتر در سال 1899 در شهر نیس فرانسه از دنیا رفت.

در سال 1848-یعنی تقریبا همزمان با رویتر-پنج روزنامه‏آمریکایی توافق کردند که خبرگزاری آسوشیتدپرس را تأسیس‏کنند.این خبرگزاری در سال 1900 وضع جدیدی پیدا کرد؛زیرابه یک شرکت تعاونی مبدل شد و اغلب روزنامه‏ها و مجلات‏ مشهور آن زمان آمریکا-که اکثر آنها در دست یهودی‏ها بود-دراین شرکت عضو شدند.

در سال 1907 ادوارد اسکرایبس و رای ویلسن هوارد یک‏خبرگزاری به نام اسکرایبس هوارد یونایتدپرس به راه انداختند.این خبرگزاری جای یک بنگاه خبری ضعیف را که در سال 1897تأسیس شده بود،گرفت. در سال 1909 ویلیام راندولف هیرست،هم یک خبرگزاری به نام اینترناسیونال نیوز سرویس تأسیس کردکه این دو خبرگزاری در سال 1958 متحد شدند و کار جدید خودرا تحت عنوان خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال آغاز کردند.

ویلیام هیرست بعدها با یک زن یهودی به نام ماریون دیویس،یکی از مشهورترین رقاصه‏های آن زمان ، ازدواج کرد و همین امرباعث شد که جامعه یهود در انتخابات فرمانداری نیویورک ازهیرست حمایت کنند.

در سال 1851 در فرانسه ، هاشیت یهودی ، خبرگزاری‏هاشیت را تأسیس کرد.این خبرگزاری تا پیش از جنگ جهانی دوم‏به وسیله هوراس فینالی یهودی اداره می‏شد.پیش از این هم،یکی‏از افراد خانواده یهودی هاواس در سال 1835 خبرگزاری هاواس‏را تأسیس کرد.این خبرگزاری،بعدها به خبرگزاری رسمی حکومت‏فرانسه تبدیل شد و تا پیش از جنگ جهانی دوم،شارل لویس‏هاواس یهودی آن را اداره می‏کرد. ‏با این مقدمات و با مواردی که نقل شد معلوم می‏شود که‏«سرمایه‏داری و امپریالیسم»اصولا یک پدیده یهودی است.این یهودسرمایه‏دار«قوم برتر» نژادپرست است که هر روزی چون بت عیار به ‏شکلی درمی‏آید و گاه با نام انگلستان و گاه به اسم آمریکا،خون مردم‏دنیا را در شیشه می‏کند. رسانه‏های گروهی آمریکا اخباری را به اطلاع مردم می‏رسانند که در راستای‏سیاستهای دولت و صهیونیسم ین الملل است.به عنوان مثال اگر یک نوجوان فلسطینی‏سنگی را به سمت یک صهیونیست مهاجم در اسرائیل پرتاب کرده و باعث شود تا از دهان وی خونی جاری گردد،این خبر را با آب و تابی پخش خواهند نمود و با بستگان اومصاحبه می‏نمایند. ولی از کشتار و شکنجه هر روزه مردم فلسطین که توسط صهیونیست‏ها صورت می‏پذیرد،سخنی به میان نمی‏آورند و اگر هم بعضی مواقع به‏علت شدت ظلم و جنایت،مجبور به پخش آن شوند،نگاهی بسیار کوتاه و گذرا به اخبارسانسور شده خود خواهند داشت.زمانی که یک صهیونیست وارد مسجد الاقصی شد وتعداد زیادی از نمازگزاران را به خاک و خون کشید،رسانه‏های گروهی آمریکا،بسیارمختصر گفتند که طبق اظهارات مسئولین اسرائیل،یک فرد روانی،به تعدادی ازفلسطینی‏ها آتش گشود و در این رابطه،تعدادی از آنان کشته شدند!

براستی آیا شما می‏توانید یک خبرنگار آمریکایی را نام ببرید که با دولتمردان ایران‏مصاحبه کرده ، جهود و یا وابسته به صهیونیست‏ها نباشد؟ شاید در جواب خواهید گفت‏کریستین امانپور(Christian Amanpour) ! باید گفت آنزمانی که کریستین امانپور به‏ایران آمده بود ، دوست پسرش ، جیمز روبین- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا- بود که او نیز یک صهیونیست است و یک سالی است که کریستین امانپور با او ازدواج کرده است.

باربارا والتر(Barbara Walter) از شبکه تلویزیونی ای بی سی(ABC) ، مایک والس(Mike Wallace) از شبکه تلویزیونی سی بی اس(CBS) و یا تد کاپل‏(Ted Koppel) از شبکه تلویزیونی ای بی سی(ABC) ، همه و همه صهیونیست می‏باشند. (البته تعداد صهیونیست‏ها خیلی بیش از اینهاست ولی علت آوردن نام این افراد، این است که بامسئولین جمهوری اسلامی ایران مصاحبه نموده‏اند.)

حال شما توقع دارید که این صهیونیست‏ها اخبار صحیح و چهره واقعی ایران را به ‏مردم آمریکا و دنیا ارائه دهند؟! به هر طریق که بتوانند ، زهر خود را خواهند ریخت! در ضمن صهیونیست‏ها زمینه رشد و ارتقاء را برای یک خبرنگاری که برده آنان و اسرائیل نباشد ، فراهم نخواهند نمود.

آیةاللّه شهید مطهری می‏گوید:«اینها(یهودی‏ها)ضمن‏اینکه نژاد باهوش و متقلب دنیا هستند همیشه دستشان‏روی شاهرگهای اقتصادی و شاهرگهای فرهنگی جامعه‏بشریت است...الآن خبرگزاریهای دنیا،به دست یهودمی‏چرخد.زیرا خبرگزاری،یکی از شاهرگهای بسیارحساس است.برای اینکه قضایا را تا حدی که برایشان‏ممکن است به آن نحوه که دلبخواه خودشان هست به دنیاتبلیغ کنند و برسانند.اصولا در هر مملکتی،اگر(اینها)بتوانند شاهرگها را اشغال می‏کنند و مطبوعات و وسائل‏ارتباط جمعی را می‏گیرند و در مراکزی راه پیدا می‏کنندکه فکرها را به واسطه آنها می‏توان تغییر داد و یاشاهرگهای اقتصادی دنیا را می‏گیرند.و اینها کارهایی‏است که یهود از قدیم الایام داشته و در عصر حاضر هم‏دارد.»